NAV jövedelemigazolás kérése

JÖVEDELEMIGAZOLÁS KÉRÉSE A NAV-TÓL

NE HAGYD AZ UTOLSÓ PILLANATRA!

 

Kedves Hallgató!

 

A rendszeres szociális ösztöndíj igényléséhez szükséges pályázatok esetében minden eljárás folyamán igazolni kell az aktív keresőtevékenységet folytató eltartók utolsó lezárt és feldolgozott adóévre vonatkozó bruttó keresetét. Ez kizárólag a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) által kibocsátott eredeti jövedelemigazolással történhet.

Ez a tájékoztató ennek az igazolásnak a minél gyorsabb, a NAV hivatali rendjéhez illeszkedő beszerzéséhez kíván a következőkben segítséget nyújtani.

A NAV jövedelemigazolás igénylésére több lehetőség is rendelkezésre áll. Mindegyik esetében szükség van azonban az alábbi IGAZOL nyomtatvány kitöltésére, amelyet érdemes még az ügyfélszolgálatra érkezés előtt megtenni:

 

[IGAZOL]

 

A NAV jövedelemigazolás igénylésének módjai:

 

1. Személyesen a NAV központi ügyfélszolgálatán

Kiegyensúlyozott ügyfélforgalom mellett az adóhatóság az ügyfélbarát kiszolgálás jegyében a személyesen megjelenő ügyfeleknek azonnal kiállítja a szükséges jövedelemigazolásokat. Abban az esetben viszont, ha a hivatal leterhelt, ez több napig is tarthat. Az igazolások kiállításának hivatalosan 6 napos elkészítési határideje van.

A személyes ügyintézéshez az interneten keresztül előzetes időpont foglalására is lehetőség van a NAV hivatalos honlapján (www.nav.gov.hu) az alábbi elérési útvonalon: Ügyfélszolgálatok > Szolgáltatások > Ügyfélszolgálati időpont foglalása.

Amennyiben a hallgató kívánja az eltartók jövedelemigazolásait beszerezni, akkor ehhez minden egyes ügyfélre vonatkozóan külön-külön szabályos meghatalmazással kell rendelkeznie, amelyre az alábbi minta szolgál:

 

[MEGHATALMAZÁS]

 

2. Postai úton

Postai küldemény formájában is el lehet juttatni a kérelmet a NAV-hoz. Ebben az esetben a fent letölthető IGAZOL nyomtatványt kell minden érintettre vonatkozóan külön-külön kitöltve megküldeni a hivatal részére.

 

3. Ügyfélkapus regisztráció

Az a hallgató, aki rendelkezik Ügyfélkapus regisztrációval, egyszerűen otthonról, elektronikus úton is megkérheti a szükséges jövedelemigazolást, fontos azonban, hogy ebben az esetben a hozzátartozók maguk is rendelkezzenek ügyfélkapus regisztrációval.

Az ehhez szükséges nyomtatvány:

 

[ÜGYFÉLKAPUNYITÁS]

 

Az Ügyfélkapunyitás bármelyik NAV ügyfélszolgálaton, kirendeltségen elintézhető, erre vonatkozóan szintén lehet a NAV honlapján előzetesen időpontot foglalni, de a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalában, a fővárosi és megyei kormányhivatalokban, ezek járási hivatalainál, és a Magyar Posta Zrt. hivatalaiban is lehetőség van a regisztrációra.

 

4. Telefonos úton

Telefonos megkeresés formájában is kikérhető az éves jövedelemigazolás, ekkor viszont egy bizonyos kódra van szüksége az ügyfeleknek a rendszerben való azonosíthatóság érdekében.

A kód igényléséhez szükséges nyomtatvány:

 

[TEL]

 

A kód létrehozása hosszabb időt vesz igénybe, így azt érdemes az ügyintézés előtt igényelni. A kód birtokában hívható a jövedelemigazolás kiállítása ügyében a NAV Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszere a 06/40/20-21-22-es telefonszámon.

 

Egyetemi Kollégiumi Felvételi és Szociális Bizottság